Ørredtur til Odden 2011

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2011

Klubtur til Odden 7. – 10. april 2011

I år blev vi kun 5 medlemmer som tog den traditionelle forårstur til Oddden for at lokke nogle havørreder i nettet. Forskellige familiearrangementer afholdt flere af vore sædvanlige deltagere.
Frank, Roark og Henning ankom omkring middagstid og sonderede terrænet men der stod en kraftig vind ned fra nord og nordvest så det var simpel hen umuligt at få gang i et fornuftigt fiskeri. Hen under aften ankom Jan og Henning ”Blik” og vi blev enige om at lave resten af dagen om til en hyggeaften. Frank stod for maden – lækker hjemmelavet kylling i karry.
Fredag blæste det fortsat en hel ”pelikan” og vi besluttede os til at tage til Skansehage og Nakkehage nær Rørvig hvor vi fandt god læ og fine fiskeforhold – men ingen fisk. Det nærmeste vi kom til fangstsucces var en undermåler fanget af Frank og som selvfølgelig blev sat tilbage for at vokse sig stor til næste år. Aftenen blev endnu en rigtig hyggeaften med super flæskesteg med alt tilbehøret, mesterligt tilberedt af Jan.
Lørdag var vinden løjet meget af men vandet fortsat noget grumset. Vi forsøgte os i nærheden af Oddenhuset men uden held. Vi erstattede fiskeriet med en super lækker frokost . Jan og Henning ”Blik” tog hjem lørdag eftermiddag og selvom Frank, Roark og Henning først vendte næsen hjemad efter frokosten søndag, blev det ikke til noget med ørreder til lillemor.
Det er første gang i mange år at vi ikke fangede noget på Odden, men vi havde en fin tur alligevel, med rigtig hygge og røverhistorier .