Klubtur fangster 2013

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2013

Fladfisketur med ”Marianne F”

11 mand og en frisk kvinde havde tilmeldt sig årets tidlige fladfisketur med ”Marianne F” fra Hundested. Vi ser meget gerne Janne med på vore næste ture.
Vejret var flot og vi sejlede ud til fiskestederne kl. 09:00. Som sædvanligt havde klubben sørget for rigelig med børsteorm så der var ingen undskyldning for at komme tomhændet hjem.
Der blev ”gået til den” og fangsterne reflekterede fiskernes ihærdighed.
Da vi kom i land kl. 15:00 kunne resultatet gøres op. Ret ubeskedent tegnede undertegnede sig for de fleste flade (11 stk.) skarpt forfulgt af Bent, Leif og Henrik K. med 9 stk. hver. Men den største tilfaldt Henrik K. som snuppede en skrubbe på 850 gr. Alle fik fisk og i alt landede vi 85 flade.
Der er arrangeret endnu en fladfisketur i år, nemlig med Findus 26/10, hvor der utvivlsomt vil være mere sul på fiskene.

Klubtur til Odden 11. – 14. april 2013

I år var vi 6 mand som deltog i den traditionelle forårstur til Odden for at prøve lykken efter årets første havørreder. Hyggen var som sædvanlig ”på toppen” men fiskeriet var ikke med os – formentlig pga den lange vinter.
Der blev uden resultat prøvet på begge sider af Odden og andre steder i nærheden af huset og lørdag foreslog Jan så at vi prøvede Høve Strand. Det var godt nok lidt langt fra Odden huset men en super god strand at fiske fra. Man vader et godt stykke ud over meget lavt vand og kaster ud over dybt vand næsten til første revle. Perfekt sted hvor vi så flere hale ørreder op – blot ingen af os.
Bent Roark var den eneste som blev tilbage og han fiskede tålmodigt nogle få hundrede meter fra huset -og hvem tror I fik fisk? Da vi kom hjem havde Bent fanget en flot havørred på 55 cm.
Maden var som vanlig første klasses med kylling i karry, flæskesteg og forloren skildpadde.

Kystfiskeri ved Strandmøllekroen

I lighed med sidste år bestemte vi at erstatte sidste klubaften før sommerferien til en komsammen og fisketur ved Strandmøllekroen i håb om igen at fange nogle torsk, hornfisk eller havørreder. Der var ingen forhåndstilmelding og vejret syntes ok om end lidt blæsende.
Et rekord antal på 17 medlemmer og gæster troppede op ved 19-tiden og snakken gik lystigt. MEN desværre havde vinden taget til og sågar som direkte pålandsvind, så efter nogle få spæde forsøg på at trodse vejrguderne måtte vi konstatere, at vi ikke kunne kaste ret langt ud og at vandet nær kysten i øvrigt var fuld af tang. Det var ganske simpelt ikke til at have med at gøre.
I stedet blev det til hyggesnak på stranden og en enkelt medbragt øl eller sodavand. Vi håber at medlemmerne vil møde lige så talstærkt op næste år og at vejrguderne viser sig fra en gunstigere side.

Med ”Bodil” på Nordsøen

Henrik K., Leif D og undertegnede fik en mulighed for to dages vragfiskeri i Nordsøen 26-28/5 og vi havde en super tur med Bodil fra Thyborøn.
Vi kørte hjemmefra ved 14-tiden søndag og ankom til Thyborøn ved 21-tiden.  En lang køretur med høje forventninger og efter ankomst gik vi straks i gang med at indkvartere os og supplere grejet i Pers flotte grejbutik. Bodil tager i alt 12 mand med på sådan en tur.
Kl. 2 om natten mellem søndag og mandag kom Per og hans assistent og vi sejlede mod første fiskeplads hvor vi ankom ved 9-tiden om morgenen. Efterfølgende sejlede vi videre udad mod andre vrag og var, da vi var længst ude, ca. 75 sømil fra land.
På udturen og hjemturen fik vi nogle gedigne vippeture men hele tiden under fiskeriet havde vi perfekt vejr. Det meste af tiden var det som at fiske på Sortedamssøen - spejlblankt hav. Nogle af de dage som meget sjældent opleves i Nordsøen.
Det var Leifs og min første fisketur på vrag og det blev virkelig en oplevelse. Fangsten var overvældende. Jeg tog 5 havkat (største på 5,1 kg.) , 3 langer, 2 sej, 1 rødspætte (bådrekord) og en masse store torsk. Fiskene blev fileteret om bord og jeg kom hjem med 20 kg. fileter! Leif og Henrik fangede nogenlunde samme antal fisk som jeg.
Vi var i havn igen kl. 21:30 tirsdag aften Så blev bilen pakket og så var der jo lige 6 timers kørsel hjem plus et stop på vejen for en tår kaffe. Efter at have sat Leif og Henrik af var jeg hjemme 04:00 onsdag morgen men i rigtig godt humør .