Nytårs turen Fyrholm

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2016
Grums, grums, grums

Igen i år var nytårsturen lagt til den 28/12 – det er godt med traditioner og faste datoer, som man kan notere i sin kalender et helt år i forvejen.. I år var nytårsturen med 14 Neptunere booket på JAWS fra Helsingør.
Flere dage før turen havde vi haft noget i retning af storm, som dels forårsagede mange oversvømmelser og som pressede store vandmasser op i Østersøen. Som så mange gange før lagde vinden sig dog før vi skulle ud at fiske men alt det vand som var presset op i Østersøen skulle nu tilbage igen og forårsagede kraftig nordgående strøm i Øresund. Havet var ganske roligt på turen men skipper måtte jo søge hen til et sted uden for meget strøm og det blev så den lange tur først til nordsiden af Hven og senere til Steffans Bank syd for Hven.
Vi behøvede ikke at få det tunge grej frem for at nå bunden, men lige meget hjalp det dog. Overalt hvor vi fiskede var vandet grumset og det må have været årsagen til at torskene ikke kunne se vore fristende pirke. Det blev til sølle 6 torsk med den største på 1,2 kg landet af Henrik Klentz. Turen var en ”Stjernetur” med præmie til den, som fangede den største fisk. Henrik blev derfor den lykkelige ejer af en lækker Rapala filetkniv doneret af SportDres. Men den tur går ikke over i historien som en af de gode 