Drivtur med Juventus

Fangst rapporter > Fangst rapporter 2015

Klubtur med Juventus

Der har i nogen tid været et ønske om at omlægge Klubbens anden årlige buletur til drivfiskeri og det blev så ændret i år. Henrik Klentz havde således booket hele båden Juventus til drivfiskeri den 7. marts.
Juventus tager maximalt 12 lystfiskere og vi fyldte hele båden. I modsætning til buleturen er der her rigtig god plads og det nød alle godt af.
Meldingerne gik på at der var fanget mange, men for det meste små torsk i dagene forud og det viste sig også at holde stik på vores tur. Forholdene for fiskeriet var lidt vanskelige med en forholdsvis kraftig strøm, specielt de første timer og hen imod middag tog vinden noget til. Skipper Anders sejlede nordpå fra Helsingør og der blev fisket på begge sider af Sundet. Resultatet var absolut acceptabelt med et total på 74 torsk – de fleste på 1,5 til 2 kg. Den største på 2,3 kg. blev halet ind af Henning ”Blik” skarpt forfulgt af Andreas med én på 1,9 kg. Faktisk kunne han have vundet med en betydelig større torsk, hvis ikke Bent Ole foretrak at hale den ombord i linen i stedet for at bruge fangstkrogen. Og så tabte han den . Flest fisk gik til Michael med 10 stk. mens Henning L og Bent Roark kun kom hjem med 3 torsk hver.